Zapraszamy bardzo serdecznie do Galerii Górnej BWA przy ul. Kapitulnej 2 w Kielcach w najbliższy piątek 22 maja 2015 r. o godz. 18.00 na koncert WŁODZIMIERZA KINIORSKIEGO - przygotowany specjalnie dla Was!
To trzeci koncert w przestrzeni tej galerii - zarówno muzyka Kiniora jak znakomita akustyka galerii gwarantują niezapomniane przeżycia! WSTĘP WOLNY !
Właściwie bardzo łatwo i bardzo trudno jest wytłumaczyć ideę Flapartu Spontanicznie manifestuje się jako rzecz oczywista, ale pragmatycznie nasuwa wiele problemów, ponieważ embrionalny element trudno jest zdefiniować finalnie. Reasumujac, flapstyle a co za tym idzie Flapart, flapmusic, flapjazz, flapman, to zjawisko, które już przetrwało pewien czas ale dopóki nie zaistnieje na szerszym forum praktycznie nie istnieje. Nie znaczy to wcale, że za wszelką cenę narzucam Państwu kierunek w wyniku którego Flapstyle musi przejść do historii. Przeciwnie, bardzo pasuje mi w sztuce efemeryczność. Może na początek zasugeruję trop jak z chodnikami we Francji (a może gdzieś indziej): najpierw trawniki, po których chodzą ludzie, a później chodniki. Nie znaczy to że nie wiem czego oczekuję od stylu flapstyle.
Od początku pomysłu lansuję eklektyzm, ale proszę pamiętać, że New Ege już był. Nie mam zamiaru łączyć buddyzmu z chrześcijaństwem. Ani grochu z kapustą. Nie mniej jednak (jeśli chodzi o muzykę) połączenie dźwięków live (gra na żywych instrumentach), z dźwiękami wirtualnymi jest nowoczesne i dające bardzo duże możliwości. Nie bardzo mogę się pochwalić sukcesami jeśli chodzi o flapmusic w Polsce. Polska jest trochę ciężka, jeśli chodzi o dźwięki – nazwijmy to komputerowe (ja wolę słowo „wirtualne”).
Ostatnimi laty zdrowa żywność straszy tych, co kochają golonkę, (luźne skojarzenie) albo tych, co lubią konserwy, jak np. Zdzisław Beksiński. Na tej samej zasadzie w Polsce muzyka komputerowa ciągle jeszcze jest z piekła rodem. Chociaż ja uważam, że do artystów należy przetwarzanie, preparowanie, a nawet – o zgrozo! – deformacja naturalnego przekazu. Wszystko zależy od wrażliwości i w jakim kontekście to się dzieje. Dlatego Flapart ma charakter elastyczny i jego przekaz związany jest z kontekstem sytuacyjnym.
Na koncert w BWA w Kielcach przygotowałem głównie ambientowe struktury, ponieważ w tej przestrzeni mam szansę skorzystać z ciszy.
Z poszanowaniem
Włodzimierz Kinior Kiniorski
Włodzimierz Kinior Kiniorski - multiinstumentalista, kompozytor, producent muzyczny
Osobowość artystyczna multiinstrumentalisty Włodzimierza Kiniora Kiniorskiego wyrosła z jazzu i do tej pory jest to silny element jego muzyki. Szybko zyskał uznanie w kraju wśród muzyków, publiczności i krytyków. Ci ostatni nie szczędzili mu nagród na festiwalach jazzowych w Polsce i poza granicami kraju. Do freejazzowych korzeni doszła fascynacja muzyką etniczną, elektroniczną oraz współczesną. Malowniczość jego muzyki powoduje, że kompozycje Kiniorskiego pasują jako tła muzyczne w spektaklach teatralnych. Jego muzykę możemy usłyszeć między innymi na scenie Teatru Klinika Lalek, Teatru Powszechnego w Warszawie, Teatru Witkiewicza w Zakopanem. Za sprawą swojej konsekwencji twórczej szersza publiczność bardziej zna go jako muzyka takich formacji jak: Tiebreak, Graal, Young Power, Izrael czy Brygada Kryzys niż z jego solowych dokonań. Kiniorski – to nazwisko znajdziemy na okładkach wielu płyt za sprawą współpracy ze Stanisławem Sojką, Grzegorzem Ciechowskim, czy takimi zespołami jak Daab, Trebunie Tutki czy Twinkle Brothers. I tu chyba można szukać klucza do jego twórczości. Kinior bardziej funkcjonuje jako zjawisko niż jako uznany muzyk. Jego twórczość ma ten stały element, który charakteryzuje największych muzyków z Milesem Davisem na czele – muzyka to zderzenie osobowości, dialog artystyczny, szukanie nowych fascynacji podczas współpracy z młodymi muzykami a nie stemplowanie płyt mniej lub bardziej znanym nazwiskiem.
GLÓWNE NAGRODY -Jazz Juniors, Jazz nad Odra, Nagroda im. K. Komedy, „Zlota Maska” za muzykę teatralną, „African Snow” – płyta miesiąca września 2000 world music w World Entertainment Network; na liście przebojów WMCE/ World Music Charts Europe/ w 1994, 1996 i 1999 m.in. z Trebuniami-Tutkami.
Zapraszamy na koncert, w otoczeniu - WYSTAWA/INSTALACJA/OBIEKT - NATALIA LL
opracował: Szarack